torsdag 29 september 2011

Yebo yes, time's up...

Jeez like, vad tiden går fort när man har roligt. Ett av de snabbaste åren i mitt liv lider mot sitt slut. Idag är sista dagen på jobbet. Jag har lovat min chef att inte gråta. Och för själva jobbet kommer det kanske inte bli så många tårar. Värre är det med resten. Man har ju byggt upp ett helt liv som man nu ska säga hej då till. Tur att D redan väntar därhemma. Nu är fokus på två långa veckors semester med lillasyster. Yihaa!  
Vad annat har hänt sen sist? Jag har medverkat i ett tiotal farvälmiddagar och andra tillställningar. Det har varit hektiskt med andra ord. Jag har fyllt år. Och det jämnt. Och så farligt var det faktiskt inte. Har man haft panik för att man är i stort sett trettio varje födelsedag sedan tjugofem har man haft god tid att förbereda sig. Sen var det ju såklart tråkigt att inte kunna fira med David, familj och vänner därhemma men det tar vi igen senare. Hade faktiskt sammantaget en superbra dag. Jag tog ledigt från jobbet – något som till min stora förvåning är mer regel än undantag här – spenderade förmiddagen på ett spa. Det finns en första gång för allt. Lyxigt kändes det iaf. Efteråt tog jag ett dopp i poolen och började prata med två andra som hängde runt där. En schweizisk tjej som var med sin man på affärsresa och en sydafrikansk kille som ägde en lodge i norra Krugerparken men vars bil hade krashat efter en konferens. Vi hade så trevligt att vi bestämde oss för att äta lunch och blev liksom kvar där hela eftermiddagen av bara farten. Badade, solade och snackade skit. Mycket trevligt sätt att spendera sin födelsedag med främlingar. På kvällen var det ”hi-jackad” födelsedagsmiddag med alla vänner. Jag hade nämligen planerat för en liten tillställning men mina vänner tänkte inte låta mig komma undan så enkelt och hade gjort andra planer :)       
Har lite papper att slänga och annat å fixa så måste sticka typ nu. Återkommer med en sista rapport och bilder från Blyde River Canyon, Krugerparken och Wild Coast med Susy Q.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar